در ادامهی مبحث انقلاب اجتماعی میتوانیم به زوایای گوناگونی اشاره کنیم،بعنوان مثال شرایط ازدواج چگونه خواهد بود؟یا اینکه در جامعهی نوین آیا کسی از کسی ارث خواهد برد یا نه؟نحوهی ساخت و واگذاری مسکن به مردم چگونه است؟تکلیف هزینه های آب و برق و گاز در جامعهی جدید چیست؟آیا همه میتوانند خودرو داشته باشند یا نه؟آیا مجازات اعدام و حبس ابد لغو خواهد شد؟آیا در نظام پیشرفتهای که قرار است بوجود بیاوریم جوانان باید باز هم دوسال از بهترین دوران زندگیشان را به خدمت سربازی بگذرانند؟به تخلفات مجرمان چگونه و تحت چه قوانینی رسیدگی خواهد شد؟و هزاران پرسش از ایندست در ذهن مطرح میشود که باید برای تمام آنها پاسخی داشته باشیم.قدر مسلم به بعضی از این پرسشها بطور حتم میتوان پاسخ داد و بعضی دیگر را تنها گذشت زمان و پیشرفت جامعه و اقتضای شرایط میتواند پاسخ بدهد.بعنوان مثال یقیناً میتوانیم بگوییم در جامعهی سوسیالیستی کافیست یک زوج تصمیم بگیرند که زندگی مشترکی را آغاز کنند در اینصورت کسی نمیتواند مانع آنها بشود چه ازدواجشان را در شهرداری ثبت کنند یا ثبت نکنند و دولت باید از تصمیم آنها در برابر جامعهی سنتی حمایت کند اما آیا بطور حتم میتوانیم قول بدهیم که آپارتمان و خودرو و مومات اولیهی زندگی بسرعت به آنها داده خواهد شد یا خیر؟وقتی میتوانیم قول صددرصد بدهیم که زیرساختها را آماده کرده باشیم و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه در انقلاب اقتصادی به موفقیت رسیده باشیم.اما در مورد مسئلهی اعدام باید گفت که دوران اعدام و قتل وشلاق و شکنجه و قطع دست و پا واقعاً بسر آمده است و این احکام بازمانده از دوران توحش و بربریت است که امروزه با پیروی از الگوی صدر اسلام و قرون وسطیٰ اجرا میشود!رژیم حاکم سعی میکند بر روی شکستهایی که در زمینههای فرهنگی،ی،اجتماعی و اقتصادی با ناتوانی در ادارهی امور جامعه بوجود آورده است با اعدام و زندان و شکنجه و از پیشِ رو برداشتن فعالین ی،مدنی و محیط زیست سرپوش بگذارد و با اینکه هر روزه دهها نفر را اعدام،و صدها نفر را زندانی میکند هرگز نمیتواند از وقوع جرائم جدید توسط افراد دیگر جلوگیری کند و این دورِ باطل قرنهاست که ادامه دارد زیرا اعدام پاک کردن صورت مسئله است نه حل مسئله!
ما معتقدیم هیچکس مجرم متولد نمیشود بلکه شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه است که جرم تولید میکند.در انقلاب اقتصادی راهکارهایی جهت کاهش جرم در نظر گرفته ایم که به آن خواهیم پرداخت.اما اگر شرایط اقتصادی و فرهنگی را سروسامان بدهیم و بازهم جرم اتفاق بیافتد چه باید کرد؟آیا اردوگاه کار اجباری و خدمات شهری تنبیه مناسبی خواهد بود؟آنچه که مسلم است قوانین باید قدرت بازدارندگی داشته باشند اما زمانیکه اعدام نمیتواند بازدارنده باشد و مجرمین ریسک اعدام را هم بجان میخرند،شک نکنید که ارتکاب جرم هیچ ربطی به حد و حدود مجازات ندارد و باید پاسخ مسئله را در جای دیگری جستجو کرد،اما در کجا؟ابتدا باید بدانیم جرم چرا اتفاق میافتد،در اینجا باید جرائم را تفکیک و سپس برسی کنیم.به همین منظور با یک رفیق روانشناس و جرم شناس و یک رفیق حقوق دان مفصلاً صحبت کردیم و نتایج خوبی بدست آمد.جرمها را ابتدا دسته بندی و سپس دلایل ارتکاب آنها را برسی کردیم.
الف:جرائم جنایی
ب:جرائم اداری
پ:بزهکاری
مانیفست تشکیلات سوسیالیست انقلابی ایران/انقلاب اقتصادی/سعید میهن آرا
مانیفست تشکیلات سوسیالیست انقلابی ایران/انقلاب فرهنگی/سعید میهن آرا
مانیفست تشیکلات سوسیالیست انقلابی ایران/انقلاب فرهنگی/سعیدمیهن آرا
اعدام ,جرم ,اقتصادی ,شرایط ,جرائم ,جامعهی ,اعدام و ,و این ,در جامعهی ,بطور حتم ,اقتصادی و
درباره این سایت